Seiler's Werbeblog

Wir schreiben über Werbung

Joe_La_Pompe

Joe La Pompe «Joes liebste Copycats»

Joe habe ich euch bereits vorgestellt (hier zu lesen). Der Franzose hat es sich zur Aufgabe gemacht Copycats aufzudecken. In seinen Worten heisst das: «I’m a coïncidences hunter in advertising since 1999. Masked to unmask copycats. I’m a real pain in the ass for all lazy creatives worldwide. I love original ideas. I’m a blogger, a columnist, a book writer, an incorruptible jury member, a keynote speaker. Whatever your agency is, beware, I’m watching you!»

Das gelingt ihm derart gut, dass seine Popularität ständig am Wachsen ist. Es freut mich, dass ich vermelden kann, dass Joe fester Bestandteil von Seiler’s Werbeblog wird. Einmal im Monat wird er seine liebsten Copycats verraten. Dies können alte, wie auch aktuelle Kampagnen sein. Joe lebt in Frankreich, seine Texte werde ich in englischer Sprache veröffentlichen. Here we go:

 

Joe La Pompe:
My 3 copycats of the month
/ 2 new ones and an old one with a cow… just because right now we’re in the middle of the famous Agricultural trade show in Paris.

1Nice set of double… identical ads

“Look at me in the eyes… and tell me it’s not a copycat. Both of these tasty visual metaphors were published in american magazines, which makes it another stupid (and sexist) crash”

THE ORIGINAL? 

BMW Mini Cooper (teasing) – 2014

Source : Graphis Advertising Annual

Agency : Butler Shine & Stern (USA)

boobs2014Butler Shine SternUSA

LESS ORIGINAL

Dodge Chrysler (published in Playboy) – 2016

Source : Coloribus

Agency : Wieden + Kennedy Portland (USA)

boobs_wkportland


2 –
A serious lack of genius

“Who in this industry never heard about the world famous Perrier campaign? It won numerous awards around the world. It’s an iconic „no words“ poster that inspired many others. Here we don’t speak about inspiration I’m afraid, but more about pure blatant copycat.”

THE ORIGINAL? 

Perrier Mineral Water – 2000

Source : French Art Director Club Grand-Prix

Agency : Ogilvy & Mather Paris (France)

tshirt2000_OgilvyParis


LESS ORIGINAL

Aurea Ketchup “irresistible” – 2016

Source : Coloribus

Agency : GT America (Brazil)

GT_AmericaBrazil

3 – Cow incidence?

“What a Cow-incidence… actually I really think it’s not a copycat, because the ad from Luxembourg was not widely spread on the internet and award shows. Anyway it’s funny because it’s the exact same cow type and the same lawn mower too.”

THE ORIGINAL?

Milk producers of Lux. – Early 2008

Source : Adada.lu 

Agency : Binsfeld (Luxembourg)

tondeuse05_2010binsfeldLUX

LESS ORIGINAL :

Viking Lawn Mowers “Nothing cut the grass better”  – 03/2009

Source : Cannes Archive Online,

Agency : Publicis Conseil Paris (France)

tondeuse2009PublicisCon,seilParis

Mehr zu Joe erfahren Sie auf seiner Seite: www.joelapompe.net

Und an alle, die Print für nicht tot erklärt haben, kann ich sein Buch «100 Visual Ideas» empfehlen. Ich nehme es immer wieder zur Hand. Es ist faszinierend zu sehen, dass mit einem ähnlichen Insight tolle Kampagnen entstehen.

100 Visual Ideas

Bilder: zVg

Show More

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.