Seiler's Werbeblog

Wir schreiben über Werbung

Joe_La_Pompe

Joe la Pompe «Joes liebste Copycats #2»

Nachdem Joe vor rund einem Monat seine ersten Copycats auf Seiler’s Werbeblog (hier zu lesen) vorgestellt hat, freue ich mich nun Runde zwei vorzustellen.

1.  TATTOO ARTIST PERFORMING IN A CAR
To demonstrate the stability of a SUV or the grip of a tire, two brands used the same idea (RECYCLED FROM A JACKASS VIDEO) but in a different media. In both ads, a tattoo artist is performing in the passenger seat of a moving car. It certainly add some drama to do it „for real“ but it’s not 100% original.

THE ORIGINAL
A funny video from Jackass:
LESS ORIGINAL?
Volkswagen Touareg (Print ad)  2013
„Continuous damping control“
Source : Adsoftheworld
Agency : DDB (Mexico)

Tatoueur2013DDBmexico

 
LESS ORIGINAL?
Continental Tyres  – 2016
(A tattoo artist performing in a car)
Agency : MRM Mc Cann Erickson (Chile)

Tatoueur2016

2. BACK TO (CREATIVE) SCHOOL
Let’s hope they won’t win any Gold Pencil at the D&AD with this similar and overused visual idea. 4 in a row… I’m close to indigestion!

THE ORIGINAL
Mc Donald’s – 2006
Agency : DDB Stockholm (Sweden)

fritescrayons2006

 

LESS ORIGINAL?
Mc Do recruitment – 2014
„learning experience“
Agency : unknown (India)

FritesCrayons2014_India

 
LESS ORIGINAL?
Mc Donald’s – 2015
„Welcome back to school“
Agency : Moroch, Dallas (USA)

Fritescrayons2015Moroch, Dallas, USA

 
LESS ORIGINAL?
VCup School Supplies – 2016
„One large serving please“
Agency : Folk (Lithuania)

FritesCrayons2016

3. DUMBBELLS SHAPED BOTTLES
Is this really new? I allow myself to raise the issue.
Concerning Almap BBDO creatives, I guess they have to muscle their memory a bit more in the future.

THE ORIGINAL
Dumbell Drink – 2007
Source : Packaging Archive
Designer : Jin Le (Korea)

halteres2008

 

LESS ORIGINAL?
H+ Hugo Girard – 2015
Source : Behance
Agency : LMG (Canada)

halteres2014

LESS ORIGINAL?
Pepsi Light – 2016
Source : Packaging of theworld
Agency : Almap BBDO (Brazil)

halteres_Pepsi_light

Mehr zu Joe erfahren Sie auf seiner Seite: www.joelapompe.net

Und an alle, die Print für nicht tot erklärt haben, kann ich sein Buch «100 Visual Ideas» empfehlen. Ich nehme es immer wieder zur Hand. Es ist faszinierend zu sehen, dass mit einem ähnlichen Insight tolle Kampagnen entstehen.

Bilder: zVg

Show More

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.